Ieva Urbonaitė-Vainienė, www.DELFI.lt
2014 m. lapkričio 18 d. 15:22
Vieną iš 7 Lietuvos egzorcistų, kunigą Arnoldą Valkauską ne tiek suglumino Whydoto daina, kiek neadekvati kultūros veikėjų reakcija į teisėsaugos veiksmus prieš autorių.
„Jeigu dainoje būtų raginimas daužyti negrų galvas į sieną, žydų galvas į sieną ar gėjų galvas į sieną, manau, būtume išgarsėję pasaulyje ir tokio atgarsio sulaukę, kad ne tik Lietuva sureaguotų. Tačiau žodžiai apie vaikų galvų daužymą į sieną vertinami kaip saviraiška“, – stebėjosi dvasininkas, klausdamas, kokia tada mūsų kultūra.
Žvelgiant iš krikščioniškos pozicijos, Šėtonui adresuotas prašymas paimti mano sielą, egzorcisto įsitikinimu – satanizmo propaganda: „Savęs pašventimas šėtonui, be jokios abejonės, turės akivaizdžias pasekmes tiems, kurie dainavo kartu sąmoningai ar nesąmoningai. Žmonės gal nesupranta, ką daro, tačiau tai jau malda piktajai dvasiai“.
O jeigu – tik žodžiai? Kuo realiai rizikuoja tai girdintys ar kartojantys tekstą? Kunigo įsitikinimu, žodis nėra šiaip sau, jis turi pasekmes, todėl žmogus turi galvoti, ką kalba. „Jeigu mes vienas kitą pasiunčiame ant trijų raidžių, į tai reaguojame, tai niekur nedingsta. Mes verbalizuojam savo vidų ir tai ne tik šiame pasaulyje turi pasekmes“, – pabrėžė kun. A. Valkauskas.
Kreipimąsi į šėtoną prašymu egzorcistai laiko itin rimta grėsme tiems, kurie daina džiaugiasi, jai pritaria, kartoja jos žodžius. „Jeigu žmogus nepritaria, pasižiūrėjo vaizdo įrašą ir tiek, grėsmės nebus. Tačiau jeigu net juokais angažuojasi, dainuoja kartu – nieko gero. Neblogas bajeris ir pirštus į rozetę susikišti, bet blogai baigiasi“, – lygino kunigas.
Mes juokaujam, piktoji dvasia – ne
Egzorcisto žodžiais, mes gal juokaujam, bet piktoji dvasia – ne: „Jeigu žiūrėtume iš dvasinės pusės, nuolat vyksta dvasinė kova ir kiekvienam vis iš naujo reikia nuspręsti, už ką jis“.
Pačiam kun. A. Valkauskui vaizdo klipas kvepia satanizmu, ypač įvykių, kur mergaitės supjaustė kitą mergaitę kontekste: „Pasaulyje vyksta mistinis judėjimas ir kyla esminis klausimas, ko ta daina siekiama?“
Vaikus, paauglius aštrūs sprendimai masina. Tačiau dvasininkas įspėja, kad juos tai gali labai tiesiogiai veikti: „Reikės nebe 7 egzorcistų ant Lietuvos, o mažiausiai 77 ir čia nejuokauju“, – sakė DELFI pašnekovas.
Anot kun. A. Valkausko, tik nesuprantantiems atrodo juokai, kai kreipiamasi į šėtoną kaip asmenį: „Tai ne tik garbinimas, bet ir prašymas naikinti. Žiūrint teologiškai, vaikai – švariausia žmonijos dalis, neturinti apsaugos. Ir jei prašai šėtono galios naikinti tuos, kurie negali apsiginti, iš tiesų prašai galios būti visišku naikintoju, kitaip – susivienijimo su piktąja dvasia, tapimo jos įrankiu. Todėl šiuo atveju drąsiai būtų galima kalbėti ir apie nacizmo, NKVD metodų propagavimą“.
Kaip rašė DELFI, dainą „Šėtone, prašau“ prieš kelias savaites pristatė Vaidotas Grincevičius – Whydotas. Netrukus ji buvo pašalinta iš interneto. Už ją autoriui gresia baudžiamoji atsakomybė.
Kaip teigė pats Vaidotas, jo namuose apsilankę pareigūnai konfiskavo tris kompiuterius ir vaizdo kameras. „Lietuviai nesupranta humoro, tai nebuvo tiesioginis smurto skatinimas“, – tikino Whydotas, kaltinamas smurto prieš nepilnamečius kurstymu. Jo žodžiais, daina buvo sukurta juoko forma apie vaikus, kurie negerbia suaugusiųjų, juos erzina, apgaudinėja, o ne apie visus vaikus.
https://www.delfi.lt/archive/print.php?id=66430840#ixzz3JRnDQq73