Kada reikalinga išlaisvinimo malda arba egzorcizmas

TIK ASMENINIAM NAUDOJIMUI

DĖMESIO!

Klausimynas yra skirtas asmeniškai pasitikrinti ir jis niekur neskelbiamas ir nesiunčiamas.

Klausimyne asmens pateikta informacija yra griežtai konfidenciali.

Jeigu jauti, kad esi įsipainiojęs į okultizmą ar kyla kitokios dvasinės grėsmės/dvasiniai pavojai, sunkumai, pav., jautiesi nelaisvas pasirinkimuose ar kamuoja baimės, tada su užpildytu klausimynu reikėtų kreiptis į savo vyskupijos kunigą egzorcistą.

Išlaisvinimo malda visuomet būtina praktikavus okultizmo, spiritizmo ir satanizmo apeigas. Pastaruoju atveju, taip pat tiesiogiai meldusis į šėtoną ar kvietusis piktąsias dvasias, dažniausiai būtinas egzorcizmas. Tokiais atvejais bloga savijauta ar noras pabėgti nuo šventų daiktų yra pavergimo ženklas. Ši vidinė būklė gali turėti ir psichinį pagrindą. Norint konkrečiu atveju nustatyti, ar reikalinga išlaisvinimo malda, reikia išsiaiškinti žmogaus prastos būsenos priežastis. Turi būti kokia nors patekimo į priklausomybę priežastis: gal jo paties nuodėmingas elgesys, galbūt netgi sąmoningas ar nesąmoningas dalyvavimas demoniškose apeigose, o gal kitų padaryti burtai, kerai, vudu (woodoo) ar prakeikimai, kuriais buvo siekiama pakenkti tam asmeniui.

Visų pirma savo dvasinę būklę bei galimo demoniško apsėdimo ar varginimo priežastis reikia pasitikrinti pagal 10 Dievo įsakymų, didžiausią dėmesį atkreipiant į I, II, III, V ir VI įsakymus.

I. Neturėk kitų dievų, tik mane vieną: Prisiminti, ar nebuvo kokių nors burtų atlikinėjimo, prietarų, tegu ir pačių mažiausių, laikymosi, ekstrasensų ir panašių „žiniuonių“ lankymo, įvairių užkalbėjimų.

II. Netark Dievo vardo be reikalo: Nepagarbus Dievo vardo tarimas, naudojimas be reikalo, priežodžio vietoje gali tapti šventvagystės nuodėme, ir tai jau tampa tarsi priešprieša Dievui, savotiška, kad ir netiesioginė, demoniška veikla ar įsijungimas į ją. Ypač pavojingi prakeikimai naudojant Dievo vardą: jie pirmiausia pavojingi pačiam prakeikimus ištariančiam asmeniui, nes tokiu būdu vietoje Dievui teiktinos garbės iš jo yra pasityčiojama. Taigi, tokie ir kiti panašūs nepagarbūs Dievo vardo naudojimo atvejai sukelia pavojų patekti Piktosios dvasios veikimo erdvėn.

III. Sekmadienį švęsk: Sekmadieninių šv. Mišių apleidimas bei sekmadienio kaip Jėzaus Kristaus prisikėlimo dienos nešventimas byloja apie:

a) nutrūkusį ryšį su Dievu, dvasinio gyvenimo sąstingį;
b) Bažnyčios – šventosios Dvasios buriamos Dievą tikinčių žmonių bendruomenės – esmės nesupratimą;
c) pasaulio sandaros nesupratimą ir iš to kylantį mąstymą, jog pasaulis – savaiminių energijų samplaika ar pan.

V. Nežudyk: Ar nebuvo noro žudyti ar nusižudyti, gal buvo bandoma žudytis, galbūt „atsibodo gyventi“, gal buvo tyčia kenkiama savo ar kitų gyvybei, žalojamasi; gal buvo atliktas abortas ar dalyvauta jį atliekant, pagelbėta ar paskatinta ką nors abortą pasidaryti, naudojama spiralė nėštumui išvengti; galbūt buvo su pasimėgavimu žiūrimi siaubo filmai, pritariama smurto scenoms ir jomis žavimasi (verta atkreipti dėmesį, jeigu tai labai paveikia).

 VI. Nepaleistuvauk: Ar nebuvo svetimavimo, santykių su prostitutėmis, homoseksualių, lesbietiškų santykių, grupinio sekso, svingerių vakarėlių, net ir „nekaltų“ pažaidimų su draugais vaikystėje (masturbacijos drauge ir pan.), įkyrios nevaldomos masturbacijos, santykių su gyvuliais, analinio sekso, oralinio sekso, sekso filmų žiūrėjimo su masturbacija ir kitų iškreipto seksualinio pasitenkinimo būdų, t. y., visko, ko negalima pavadinti normaliu seksu, įprasta vyro ir moters intymia sueitimi. Ar negyvenama pastoviai su kitu asmeniu sunkioje nuodėmėje (ne santuokoje)?

Ieškant priežasčių ir sprendžiant, kaip reikės melstis, gali padėti toliau pateikiamas Klausimynas[1]. Kiekvieną abejonę reikia aptarti su kompetentingu asmeniu.

KLAUSIMYNAS

Situaciją apibūdinti ir suvokti padedantys bendro pobūdžio klausimai:

1. Kaip vertini savo fizinę ir psichinę sveikatą?

2. Kas paskatino ieškoti pagalbos? Kokie reiškiniai privertė susirūpinti? Kaip seniai tai tęsiasi?

3. Kur ir kieno pagalbos ieškojai iki šiol?

4. Kaip reaguoji į šventus dalykus, šventas vietas? Ar šiuo atžvilgiu tau kas nors kelia nerimą? Ar lengva melstis?

5. Gal teko aplankyti Merkinės piramidę? Jei taip, kokie buvo pojūčiai bei poveikis?

6. Gal teko lankytis Angelų kalvoje? Jei taip, kokie buvo pojūčiai bei poveikis?

7. Gal teko aplankyti Naisių Baltų muziejų, Saulės aikštę, Alkos kalną ir kitus panašius Naisių objektus? Jei taip, kokie buvo pojūčiai bei poveikis? Ar teko lankytis kitose panašaus pobūdžio vietose?

8. Gal teko lankytis Panaroje ir prašyti išgydymo?

9. Gal esi priklausomas nuo įpročių: santykių, daiktų, pinigų, sekso, nikotino, alkoholio, narkotikų, vaistų, kavos, TV, interneto, satanistinės muzikos, pornografijos ir pan.[2] ? Gal turi kokių nors kitokių priklausomybių? Kaip seniai? Kokia buvo pradžia ir priežastys?

10. Ar per išpažintį dėl gėdos ar kitų priežasčių nenuslėpei sunkių nuodėmių?

11. Gal tavo namuose (ar kitose vietose) vyksta keisti reiškiniai, kurie galėtų būti piktųjų dvasių veikimo ženklai[3]?

12. Gal šeimoje vyko keistų dalykų?

13. Ar visi šeimos nariai yra priėmę sakramentus[4]? Ar negyvena sunkioje nuodėmėje, ar nepraktikuoja magijos?

14. Ar šeimoje nebuvo savižudžių, KGB narių, nusikaltėlių grupuočių atstovų, žudikų, ar kas iš artimųjų nedalyvavo kare?

15. Gal turi pastovių ir svarbių intencijų, kuriomis kunigą prašai melstis?

Pirmojo Dievo įsakymo pagrindu sudaryti klausimai:

1. Koks tavo tikėjimas į Dievą?

2. Ar reguliariai eini išpažinties ir Šv. Komunijos? Ar dalyvauji Eucharistinėje adoracijoje? Kaip jautiesi adoracijos metu?

3. Ar tau lengva melstis bažnyčioje? Ar turi kokių nors maldos problemų? Ar kasdieną meldiesi, kiek per dieną skiri tam laiko? Ar skaitai Šv. Raštą? Ar kalbi rožinį?

4. Ar tavo šeimoje yra prietaringų asmenų? Gal protėviai ar artimieji užsiiminėjo magija, spiritizmu, atkerėjimais, keistomis apeigomis, dvasių ar mirusiųjų sielų iškvietinėjimu ir pan.?

5. Ar esi naudojęsis būrėjo, šamano, raganos, raganiaus, ekstrasenso, bioenergetiko ar kerėtojo paslaugomis?

6. Gal būreisi kortomis (pvz. Taro)[5]?

7. Kaip bandei užsitikrinti sėkmę ir laimę (laimės medelis, amuletai, talismanai, pasagos, akmenukai su skyle, povo plunksnos, laimės drambliukai, pakabukai su gyvate ar drambliuku, Atlantidos žiedas, turkiški „laimės akies“ mėlyni pakabukai ant kaklo, namie ar mašinoje, egiptietiški vabalo skarabėjo pakabukai ar statulėlės ir pan.)[6]?

8. Ar skaitai horoskopus ir jais tiki[7]? Ar tiki sapnais, ar ieškai įvairių ženklų, juos aiškini ir jais remiesi?

9. Ar esi gydytas vadinamąja netradicine medicina: bioenergetika[8], Filipinų gydytojai, Zbyška Novaka („gydančios rankos“), Anatolijus Kašpirovskis, Sergejus Lazarevas, Lena Lolašvili, Klaivas Harisas (Clive Harris)[9], reiki, fengšui seansai[10], virgulės, švytuoklės, radiestezija[11], homeopatiniai vaistai[12], okultistų energizuotos vaistažolės, gydymas šlapimu, iridologija (skaitymas iš akies rainelės), aiškiaregystė[13], biotronikos seansai[14], įtartinos psichoterapijos pratybos ir seansai, hipnozė[15], transo technikos, vizualizacija, akupunktūra, akupresūra[16], sąmoningas kvėpavimas (angl. rebirthing), kinų medicina, kinų masažas ir pan., osteopatija? Ar esi gydytas pasitelkiant Bruno Gröningo spiritizmą, ar esi gydytas Ma-uri Healing Arts, dalyvavęs Ma-uri Bodywork sesijose[17], ThetaHealing meditacijos praktikose ir seminaruose[18]?

10. Ar nesidomėjai pseudopsichologija? Ar nepiešei mandalų, ar nedarei mudrų[19]?

11. Gal esi dalyvavęs Berto Hellingerio metodo konsteliacijose? Jei teko, kokie buvo pojūčiai bei poveikis? Gal dalyvavai individualiose gongų sesijose ir koncertuose[20]?

12. Gal teko domėtis Froido, Jungo psichologija?

13. Gal teko susidurti su pozityvaus mąstymo, Joseph Murphy psichologija, NLP (neurolingvistiniu programavimu), proceso psichologija (Process Oriented Psychology, Process Work, Dreambody Work (A. Mindella)), edukacine kineziologija, Gestalt terapija, spiritistine pseudopsichologija (Indigo vaikai), parapsichologija? Nurodyk konkrečiai kur dalyvavai ir ką praktikavai iš tų dalykų.

14. Gal esi dalyvavęs kviečiant dvasias (pvz. dėl pramogos)? Koks buvo efektas? Gal naudojaisi Silvos metodu ar SITA mokymosi sistema[21]?

15. Ar būdamas kataliku neišpažinai induizmo, budizmo, islamo ar kitos religijos, neopagonybės, ar nedalyvavai jų apeigose? Kiek laiko tai tęsėsi? Ar nedalyvavai pagoniškose „krikšto“, santuokos apeigose, pvz., Rumšiškių liaudies buities muziejuje?

16. Gal teko, jau būnant pakrikštytu kataliku, krikštytis (kitaip tariant, persikrikštyti) kokiose nors krikščioniškose bendruomenėse, grupėse, religiniuose judėjimuose ar sambūriuose?

17. Ar buvai spaliuku, pionieriumi, komjaunuoliu, komunistų partijos nariu, KGB saugumiečiu, stribu?

18. Ar nepriklausai antibažnytinei (kuri aktyviai kovoja su Bažnyčia) asociacijai, organizacijai, brolijai ar sektai: masonerijai, Rožės Kryžiaus ordinui (rozenkreiceriams), Rotary klubui, Lions klubui, Rericho draugijai, scientologams, munistams, jehovistams ar kitai, G. Bitterlich įkurtai Opus Angelorum (Engelwerk)? Gal aktyviai jose dalyvauji arba vadovauji? [22]

19. Gal esi skaitęs Naujojo Amžiaus (angl. New Age) ideologija paremtas knygas, P. Coelho knygas, Urantijos knygą, Stebuklų kursą (Helen Schucman), Žinios Knygą, Tibeto Mirusiųjų knygą, knygas apie Anastasiją (V. Megre serija „Skambantys Rusijos kedrai“), Šėtono bibliją, Koraną, kitų religijų knygas?

20. Gal skaitei Sai Babos iš Indijos knygas arba jo klauseisi, naudojai jo pelenus[23]?

21. Ar neskaitei Marijos Valtortos „Žmogaus-Dievo poemos“ knygų?

22. Ar neskaitei Vassulos Rydén pranašysčių?

23. Ar netikėjai Bažnyčios nepatvirtintais privačiais apsireiškimais (Medjugorje)? Ar nelankei nepatvirtintų apsireiškimų vietų?

24. Gal praktikavai satanizmą ar dalyvavai kitų religijų kultuose (Harė Krišna, Helovino ir pan.)[24]? Gal nešiojai kokius nors su tuo susijusius ženkliukus (pentagramą, tris šešetus, apverstą kryžių, in-jang, anką, skarabėją ir pan.)[25]?

25. Ar neturėjai „išėjimo iš kūno“ (OOBE) patirčių, ar nenaudojai sąmoningo miego technikų? Ar neužsiiminėjai Francois Brune transkomunikacija, enneagrama?

Antrojo Dievo įsakymo pagrindu sudaryti klausimai:

1. Ar esi kada atsižadėjęs Dievo, maištavęs prieš Jį, abejojęs Juo[26]?

2. Ar esi vaidinęs velnią, raganą, burtininką, šamaną (kad ir pramogaudamas, prie eglutės ar panašia proga)[27]? Ar esi turėjęs velnio figūrėlių, talismanų, ženkliukų?

3. Gal meldeisi velniui, šėtonui, dvasiai rūpintojai ar jų šaukeisi? Ar jų ko nors prašei? Gal esi pasirašęs kokią nors sutartį, paktą, chirografą[28]?

4. Ar nesilankei vietoje, skirtoje pagonių kultui?

5. Ar neturi kokių nors įtartinų demoniškų kulto daiktų (dievukų, Budos figūrėlių, egzotinių Pietų ar Rytų kraštų suvenyrų, pakabukų, kaukių, paveikslų, skulptūrų, amuletų, spalvotų žiedukų, įtartinų apyrankių, kiniškų ar indiškų smilkalų, svetimų religijų kulto daiktų, paveikslų ar ikonų)[29]?

6. Gal ieškojai kokio nors atkerėtojo, pasauliečio „egzorcisto“, būrėjo ar burtininko, užkalbėtojo, ekstrasenso, bioenergetiko, aiškiaregio, raganos ar raganiaus pagalbos[30]? Kokias apeigas jie atliko? Kokios buvo to pasekmės?

7. Gal lankei Rytų kovos menų kursus? Gal praktikavai jogą, kuksando[31], ciguną, Rytų kovų menus (kunfu, karatė, aikido, taikvondo, džiudžitsu, taiči ar pan.)[32]? Gal šokai rytietiškus pilvo šokius, Polinezijos šokius, rytietiškus meditacinius šokius[33]? Ar nelankei Valdorfo mokyklos, ar nedalyvavai Šteinerio psichodramose, ar nesilankei antroposofų biodinaminiuose ūkiuose?[34]

8. Gal kas nors yra tave prakeikęs, linkėjęs pikto[35]? Galbūt pats esi tai daręs?

9. Gal užsiiminėjai baltąja, juodąja ir kitokio pobūdžio magija[36], būrimu Taro ar kitomis kortomis?

10. Gal užsiiminėjai chiromantija (skaitymu iš rankos), numerologija, kabala, mediumizmu?

11. Ar esi bandęs kam nors pakenkti vudu (woodoo) ar kitu būdu[37]? Ar neužsiiminėjai šamanizmo praktikomis?

12. Ar tiki energetika, „gera aura“, UFO kultu?

13. Ar tiki prietarais (triskart pastuksenti į medį, nesisveikinti per slenkstį ir pan.), ar jų laikaisi? Kokių?

14. Ar esi žaidęs kokius nors demoniškus kompiuterinius ir kitus žaidimus (Diablo, Dungeons & Dragons, Advanced D&D, Quake, RPG, Pokemonai, t. y. kišeniniai monstriukai)?

15. Gal žiūrėjai Animè ir Manga filmus (Pokemon, Burtininkė Sally, Fushigi Yungi, animè: Dragon Ball, Naruto, Neon Genesis Evangelion, Shaman King, Samurai X, Digimon, Black Butler ar panašius)?

16. Gal skaitei svetimų kultų, religijų literatūrą, knygas apie magiją, teosofiją, antroposofiją, antropoteosofiją, mokančias burtų ir magijos (pvz. J. K. Rowling, apie Harį Poterį, Dan Brown: The Lost Symbol, The Salomon Key), H.P. Lovecraft ir R. Montgomery knygas apie vampyrus ir vilkolakius[38]?

17. Ar neskaitei R. Moody knygų apie Near-Death Experience („klinikinės mirties patirtis“)?

18. Ar neskaitei J.P. Blavatskajos, R. Steiner, Vydūno (teosofinių veikalų), N. Rericho, A. Crowley, A. Kardec, E. Swedenborgo, A. Huxley, A. Conan Doyle (spiritistinių, okultinių) raštų ir kitų okultistų knygų apie channeling, ezoteriką ir magiją? Ar neskaitei Ph. Pullmann knygų?

19. Gal teko užsiimti transcendentine meditacija?

20. Ar teko būti taip vadinamose energetinėse vietose, kuriose tuo pačiu siūloma melstis (pavyzdžiu gali būti Merkinės piramidė)?

21. Gal ieškojai taip vadinamo „apsivalymo“ pas kitus čia neįvardintus individus – užkalbėtojus, mediumus, „bobutes“ ar kitokius asmenis? Gal teko ieškoti pagalbos Panaroje, prašant ne maldos, bet energetinio „apvalymo“? Gal buvo atliktas energetinis namų valymas?

Penktojo Dievo įsakymo pagrindu sudaryti klausimai:

1. Gal darei abortą ar skatinai kitą asmenį jį daryti? Ar esi galvojęs apie savižudybę, nekentęs savęs ar kitų, norėjęs nusižudyti[39]?

2. Ar ant kūno nesidarei tatuiruočių? Jei taip, tai kokią, ką ji vaizduoja? Kokia jos simbolinė reikšmė apskritai? Ką ji reiškia tau? Ar nekilo noras daryti vis daugiau tatuiruočių?

3. Ar nevėrei auskarų, žiedų neįprastose kūno vietose (išskyrus ausis papuošimo tikslu)? Kokiu tikslu tai darei? Gal kilo noras auskarų ar žiedų verti vis daugiau ir daugiau? Kodėl?

4. Ar nesižalojai: gal pjausteisi rankas, rijai įvairius daiktus, nevalgei, persivalgydavai, specialiai kenkei sau, ir pan.?

5. Ar yra žmonių, kuriems negali atleisti[40], arba žmonių, kurie kada nors tave stipriai įskaudino (svarbu permąstyti visą gyvenimą nuo pradėjimo motinos įsčiose iki šios dienos)?

6. Gal buvo nesėkmių, kurias skaudžiai išgyvenai: skyrybos, išdavystė ir pan.? Tokių nesėkmių, po kurių susvyravo tavo pasitikėjimas savimi, galbūt vystėsi nepilnavertiškumo jausmas? Reikia surašyti kiekvieną atvejį atskirai.

7. Ar esi išgyvenęs kokių nors suvaržymų, įkyrumų, įkyrių kamuojančių minčių[41], pvz. apie savižudybę? Kaip dažnai? Kaip su tuo susidoroji?

8. Ar turi kokių nors baimių? Svarbu surašyti pastovias baimes, kurias išgyveni. Geriausiai surašyti punktais kiekvieną atskirai.

9. Ar neklausai labai aštrios muzikos – roko[42], satanistinės, death metal, gotinio roko ar techno muzikos, kuri yra susijusi su satanizmu?

10. Ar neklausei New Age muzikos

11. Ar neklausei mantrų įrašų[43]?

Šeštojo Dievo įsakymo pagrindu sudaryti klausimai:

1. Ar nesvetimavai, nepaleistuvavai, neturėjai santykių su prostitutėmis ir pan. [44]?

2. Gal turėjai grupinio sekso patirčių? Homoseksualių ar lesbietiškų santykių?

3. Gal praktikuoji masturbaciją?[45] Ar nesi nuo jos priklausomas? Gal teko masturbuotis žiūrint pornografiją?

4. Gal žiūrėjai siaubo, prievartos, smurto, pornografinius, homoseksualaus, lesbietiško, pedofilinio ir panašaus turinio filmus, žurnalus, nuotraukas ar vaizdus?

5. Ar nesi priklausomas nuo pornografijos?

Išnašos

[1] Kai kurie klausimai trumpai argumentuoti. Išsamesnius paaiškinimus galima rasti kun. dr. Wlodzimierz Cypran knygoje „Išlaisvinimo malda ir egzorcizmas“ (Vilnius, Aidai 2007), ir jos bibliografijoje nurodytoje literatūroje.

[2] Blogi įpročiai ne visuomet rodo esant dvasinę priklausomybę, bet iš įpročio daromos sunkios nuodėmės, įsakymų nepaisymas, maištas prieš Dievą ir Jo teisingumą gali vesti į priklausomybę nuo demonų. Praktika moko, kad negalėjimas atsisakyti blogo įpročio, nepaisant visų įmanomų pastangų, gali liudyti dvasinę priklausomybę, kurios priežastis neretai yra dvasių iškvietinėjimas ar kitokios spiritizmo ir okultizmo apeigos. Pornografijos propagavimas pasaulyje dažnai susijęs su spiritizmo (netgi satanizmo) apeigomis, o tai lemia, kad priklausomybė pasiekia gilesnius asmens klodus ir yra reikalinga prašymo išvaduoti malda.

[3] Kai kuriose vietose vykstantys nerimą keliantys reiškiniai gali būti ten buvusių satanizmo ir spiritizmo ritualų arba žmogžudystės pasekmė. Vis dėlto dažniausiai tai yra susiję ne tiek su vieta, kiek su asmeniu, dalyvavusiu spiritizme. Todėl priežasčių reikėtų ieškoti ne vietoje, o asmenyje, kuriam reikalingas atsivertimas ir bent jau prašymo išvaduoti malda.

[4] Svarbu surašyti šeimos medį ir atskirai aprašyti kiekvieną šeimos narį (tėvą, motiną, močiutę ir senelį iš tėvo pusės, močiutę ir senelį iš motinos pusės, prosenelius ir t. t.). Rašant apie juos svarbiausia prisiminti okultines praktikas (ar jie yra jas darę, dalyvavę, kaip ilgai), ar buvo krikštyti, buvo tikintys ar ateistai, ar nebuvo žmogžudysčių (kare), nužudytųjų (kare), abortų, ištrėmimų į Sibirą, ar šeimos gyveno su santuokos sakramentu, ar nebuvo palikę šeimos, vaikų, ar nebuvo apiplėšti (nacionalizuotas turtas), kokie buvo santykiai tarp tėvų, tėvų ir vaikų, tėvo uošvės, uošvio, motinos ir anytos, svainių; ar nebuvo prievartos, muštynių, išdavysčių ir t. t. Reikia parašyti ir kitas detales, kurios yra susijusios su tavo gyvenimu ar išgyvenimu ir atrodo svarbios. Pvz.: Mane tėvai pradėjo gyvendami nesusituokę bažnyčioje.

[5] Būrimas apskritai yra sunki nuodėmė ir kelia dvasinės priklausomybės pavojų, o Taro kortų pagrindas yra grynai demoniškas ir gali vesti netgi į satanizmą.

[6] Kliovimasis amuletais, savo gyvenimo susiejimas ne su Dievu, o su kažkuo kitu, yra sunki prietaringumo nuodėmė.

[7] Horoskopų ištakos siekia astralinius, pagoniškuosius kultus. Tai yra prietaringa ir labai nuodėminga, iki dvasinės priklausomybės galinti nuvesti praktika.

[8] Mokslas nepatvirtina žmogų turint tokių natūralių energijų, apie kokias kalba bioenergoterapeutai; jie vartoja iš okultizmo perimtus pseudomokslinius terminus ir aiškinimus.

[9] Minėtos apeigos yra labai pavojingas, nes jos grindžiamos dalyvavimu spiritizme ir yra bendradarbiavimo su dvasiomis padarinys.

[10] Rytų kilmės pavojingos okultizmo apeigos.

[11] Pastarieji nepatvirtinti jokiais rimtais mokslo tyrimais. Radiestezininkų teorijos (apie vandens srautus, energijos pasiskirstymą žmoguje, slaptą kenksmingą spinduliavimą, virgulę) yra pseudomokslinės, dažniausiai paremtos spiritizmu ir burtais.

[12] Jų kilmė ir produkcija yra okultistinė. Mokslo požiūriu tai apgavystė. Dėl savo okultistinės kilmės jos nėra neutralios, o kelia dvasinį pavojų, kaip ir visos iš burtininkų, satanistų ir spiritistų gaunamos medžiagos.

[13] Iridologijos ir kitų aiškiaregystės formų pamatas yra spiritistinis, nors iridologija bergždžiai bandoma pagrįsti moksliškai.

[14] Biotronikai bandoma suteikti mokslinį pobūdį, tačiau ji priskirtina spiritizmui. Daugelio psichoterapeutų apeigos kilusios iš Rytų filosofijų ir religijų, dažnai jos remiasi okultizmu ir todėl yra pavojingos. Kartais tokių apeigų vadovas pasitelkia vadinamąjį energijos vampyrizmą, dėl to seanso dalyviai labai nusilpsta. Ketinant pradėti psichoterapiją, pirmiausia reikia tiksliai išsiaiškinti, kokio ji pobūdžio, iš kur kilusi, kokius metodus taiko psichoterapeutas. Negana įsitikinti, kad vadovas yra gydytojas medikas.

[15] Hipnozės tyrinėtojai patys teigia, kad ji ne iki galo perprasta. Nerimą kelia tai, kad seanso metu užmegzti ryšiai gali tęstis ir pacientui išėjus iš hipnozės būsenos. Taigi išlieka tolimesnės manipuliacijos žmogumi pavojus. Hipnozės pagrindas gali būti spiritistinis.

[16] Abu minėti terapijos metodai yra panašūs į kitas rytietiškas praktikas. Jie remiasi mums svetima žmogaus koncepcija ir mokslinės anatomijos bei medicinos nepatvirtintomis prielaidomis. Jų nomenklatūra ir pobūdis yra okultistiniai.

[17] Šią holistinę savigydos sistemą sukūrė danė Katja Fox ir maoris Hemi Hoani Fox 1990 m. Šios praktikos remiasi Polinezijos tautų šamanistinėmis tradicijomis.

[18] Šio metodo kūrėja yra Vianna Stibal, kuri įkvėpimo sėmėsi iš daosizmo religijos.

[19] Šios praktikos kyla iš induizmo religijos.

[20] Šios praktikos kyla iš šamanistinio konteksto.

[21] Žaidimas, noras sužinoti, nepateisina nuodėmingų veiksmų. Minėti spiritizmo apeigų pavyzdžiai visuomet pavojingi. Piktosios dvasios dukart kviesti nereikia. Dvasių iškvietinėjimo pasekmės juntamos net po daugelio metų.

[22] Kanonų teisės kodeksas, kan. 1374: „Tas, kuris užsirašo į asociaciją, veikiančią prieš Bažnyčią, turi būti baudžiamas teisinga bausme; o tas, kuris skatina  ar vadovauja tokiai asociacijai, turi būti baudžiamas interdiktu.“

[23] Smalsumas, noras pasisemti žinių apie kitas religijas nepateisina mėgavimosi skaitant svetimų dievybių kulto knygas. Tai visada kelia paklydimo ir abejojimo pavojų, o Šėtono biblijos skaitymas veda į priklausomybę ir satanizmą.

[24] Prietaringos Krišnos išpažinėjų apeigos (įskaitant mantrą, mudrą), spiritistiniai ir satanistiniai Helovino ritualai ir satanizmo išpažinimas palieka dvasinių padarinių, dėl kurių dažniausiai reikia egzorcisto pagalbos.

[25] Minėti ženklai paprastai yra susiję su šėtono kultu.

[26] Maištas prie Dievą visuomet kelia šėtono veikimo pavojų.

[27] Velnio rolės vaidinimas, įsijautimas į vaidmenį, susitapatinimas su velniu, ko nors vadinimas „velniu“ visuomet labai pavojingas ir kone visada baigiasi priklausomybe.

[28] Davus teigiamą atsakymą į šiuos klausimus, reikėtų prašyti egzorcisto pagalbos.

[29] Demoniškoms apeigoms, svetimų dievų kultui būdingų daiktų, svetimų dievybių religinių simbolių turėjimas ir nešiojimas yra su jais susijusių demonų kvietimas. Kai kuriais atvejais negana tuos daiktus egzorcizuoti, bet, kaip moko egzorcistų praktika, reikia juos (išskyrus stabams skirtus smilkalus) sudeginti.

[30] Naudojimasis minėtomis paslaugomis dažniausiai susijęs su kančia, liga ir dėl to sunkina dvasinę priklausomybę. Piktoji dvasia negali būti piktosios dvasios išvaryta.

[31] Kuksando – tai korėjiečių kūno pratimų, specialaus kvėpavimo, rytietiškos meditacijos ir kovos menų sistema. Kuksando etimologinė prasmė – kelias (doh) pamatyti visatą kaip visumą, vieną bendruomenę (kouk) ir parodyti žmogui, kaip atsiverti visatos energijai (sun). Kuksando remiasi daosizmu ir kitomis Rytų religijomis. Kuksando žmogaus samprata yra energetinė, priešinga biblinei, krikščioniškai žmogaus sampratai. Kuksando yra iniciacinio pobūdžio, priešingo krikščioniškajai iniciacijai.

[32] Rytų kovų apeigos ir pratybos grindžiamos krikščionybei svetima filosofine bei religine sistema, veda žmogų į susiliejimą su slaptomis (okultistinėmis) „energijomis“ ir gamta. Taip žmogus prisiriša prie piktųjų jėgų ir netgi gali tapti spiritizmo mediumu. Rytietiška transcendentinė ir į ją panašios meditacijos, mantros ir nesuprantamų formulių kalbėjimas kelia grėsmę santykiui su Kristumi, yra dvasinio pavergimo priežastis, tai neabejotinai prietaringos apeigos.

[33] Pilvo šokis susijęs su vaisingumo deive, deive-motina (Izidė, Ištar, Afroditė). Pilvo šokis turi sakralinę, ritualinę reikšmę. Jis – moteriškų dievybių garbinimas, jų permaldavimas. Azijoje pilvo šokis – moters motiniško prado garbinimo ceremonijos dalis, šis ritualas buvo atliekamas būsimo kūdikio gimimo garbei. Pilvo šokis yra išplitęs Artimųjų ir Vidurinių Rytų šalyse, Naujojoje Zelandijoje, Viduržemio jūros regione, Graikijoje, Indijoje, Romoje. Artemidės, Efezo šventyklose pagonių šventikės garbino deivę motiną ritualiniais pilvo šokiais.

[34] Valdorfo pedagoginių mokyklų įkūrėjas yra Rudolf Steiner, kuris buvo laisvamanis, Antroposofijos draugijos įkūrėjas, rozenkreiceris, sukūręs savo Ezoterinę laisvųjų mūrininkų ložę. Steinerio mokymas remiasi mediumistiniais liudijimais, reinkarnacija, budizmu. Valdorfo pedagogikos sistema remiasi svarbiausiais Šteinerio ezoterinio, atroposofinio mokymo principais. Valdorfo mokykloms yra būdingas religinis (okultinis), iniciacinis pobūdis.

[35] Kam nors pikto linkėjimas ir prakeiksmas gali duoti rezultatų, ypač nuodėmingai gyvenančių asmenų atžvilgiu. Kenčiantį žmogų reikia paraginti atsiversti ir draugauti su Dievu, o paskui galima melstis, kad būtų sunaikinti prakeikimo vaisiai.

[36] Baltoji magija yra nuodėmė, kaip ir juodoji. Abi yra uždraustos ir pavojingos, nes sukelia rimtą dvasinę priklausomybę.

[37] Norint išsivaduoti nuo kenkimo veiklos (juodosios magijos, vudu), reikia atsiversti, atgailauti, atlyginti padarytas skriaudas ir susivienyti su Dievu.

[38] Šie dalykai kelia labai didelį pavergimo pavojų ir prieš išvadavimą reikia nuo jų atsiriboti, jų atsižadėti, sunaikinti.

[39] Žmogžudystė ir savižudybė atveria vartelius šėtonui. Įkyrios mintys apie savižudybę gali būti spiritizmo ir satanizmo pinklių rezultatas. Gal buvo minčių, jog „atsibodo gyventi“, gal buvo tyčia kenkiama savo ar kitų gyvybei, žalojamasi, atliktas abortas ar dalyvauta jį atliekant, pagelbėta ar paskatinta ką nors abortą pasidaryti, naudojama spiralė nėštumui išvengti, su pasimėgavimu žiūrimi siaubo filmai, pritariama smurto scenoms ir jomis žavimasi (verta atkreipti dėmesį, jeigu tai labai paveikia).

[40] Neatleidimo, nuoskaudos, įžeidimo pavyzdžiai:

1. Tėvas paliko mūsų šeimą, kai man buvo penkeri. Maniau, kad išėjo, nes aš jo neklausiau. Visada dėl to jaučiau širdies skausmą.
2. Klasės draugas Tomas mane pravardžiavo „storu“. Man buvo labai gėda.
3. Mama mane vertė darytis abortą, nes pastojau dar būdama mokykloje. Aš jos paklausiau ir nužudžiau savo vaiką. Tai nuolat mane slegia, nors esu išpažinusi šią nuodėmę kunigui.

[41] Tokios būsenos gali būti emocinių problemų ar netgi psichinės ligos padariniai. Reikia nustatyti įkyrumų turinį, jų pasirodymo laiką, vietą (pvz.: šv. Mišių metu, besimeldžiant, šventose vietose) ir priežastis (pvz. spiritizmo pinklės). Visa tai gali liudyti priklausomybę, bet nėra vienareikšmis jos įrodymas.

[42] Kai kurios iš roko grupių, atveriančios depresijai ir mirties dvasiai: Linkin Park, Nirvana arba jos atlikėjas Curt Cobain.

[43] Okultizmo, spiritizmo ir demoniškosios informacijos pavojus klausantis draudžiamos muzikos yra milžiniškas. Demonui patinka, kai neprieštaraujama įjungiant imtuvą ir norima klausytis netgi nesuprantamų kūrinių.

[44] Homoseksualūs santykiai, grupinis seksas, svingerių vakarėliai, „nekalti“ pažaidimai su draugais vaikystėje (masturbacija drauge ir pan.), įkyri nevaldoma masturbacija, santykiai su gyvuliais, analinis seksas, oralinis seksas, sekso filmų žiūrėjimas su masturbacija ir kiti iškreipto pasitenkinimo būdai, t. y., viskas, ko negalima pavadinti normaliu seksu, įprasta vyro ir moters sueitimi.

[45] Katalikų Bažnyčios Katekizmas nr. 2352: „Masturbacija yra iš pagrindų labai netvarkingas veiksmas“.

Kada reikalinga išlaisvinimo malda arba egzorcizmas
(parsisiųsti PDF)

© Nacionalinė Egzorcistų Asociacija
2019 01 12

DĖMESIO!

Klausimynas yra skirtas asmeniškai pasitikrinti ir jis niekur neskelbiamas ir nesiunčiamas.

Klausimyne asmens pateikta informacija yra griežtai konfidenciali.

Jeigu jauti, kad esi įsipainiojęs į okultizmą ar kyla kitokios dvasinės grėsmės/dvasiniai pavojai, sunkumai, pav., jautiesi nelaisvas pasirinkimuose ar kamuoja baimės, tada su užpildytu klausimynu reikėtų kreiptis į savo vyskupijos kunigą egzorcistą.

Scroll to Top Skip to content