Egzorcistui A. Valkauskui tenka vaduoti ir Egipto stabų sujauktas sielas

Straipsnis publikuotas lrytas.lt

Jurgita Činkienė 2012-08-28 09:44

Paprastumas yra sėkmingo gyvenimo raktas. Gyvenant kuo paprasčiau kyla mažiau rūpesčių ir pagundų, kasdienybė nebūna sujaukta lyg nepaklota lova, gyvenimo kokybė gerėja ir į sielą atkeliauja ramybė. Tuo įsitikinęs Ruklos įgulos kapelionas, teologijos mokslų daktaras, egzorcistas Arnoldas Valkauskas.

Neseniai Jonavoje vykusiuose „Jonavos šviesuolio“ rinkimuose A. Valkauskas sulaukė daugiausia jonaviečių simpatijų. Su tamsiomis jėgomis kovojantis dvasininkas paskelbtas Jonavos krašto šviesuoliu.

Daugėja pagalbos šauksmų

Į A. Valkausko aukojamas mišias Rukloje žmonės suvažiuoja ir iš Jonavos. Vienas labiausiai žmonių mylimų kunigų sako pats nežinantis, kodėl nusipelnė tokių aplinkinių simpatijų. Dvasininkas tikina, kad kartais ir jam išsprūsta šiurkštesnis žodis, o tie, kurių jis nepriima egzorcizmo maldai, ant jo galbūt ir burnoja.

„Tačiau aš suprantu, kad negaliu išspręsi visų žmonių problemų. Tam tiesiog fiziškai neturiu laiko. Iš karto, kuomet pradėjau šią veiklą, susidūriau su realybe, pamačiau, kiek žmonės turi rūpesčių, norėjosi padėti visiems. Vėliau pajaučiau, kad to padaryti neįmanoma“, – kalbėjo A. Valkauskas.

Pastaruoju metu dvasininkas dažnai neatsiliepia telefonu, jei jam skambina nepažįstamu numeriu. Per vieną dieną skambučių dėl demono apsėstų žmonių jis sulaukdavo apie keturiasdešimt.

„Poreikis – didžiulis. Bet jėgų nedaugėja, o problemų – daug“, – sakė A. Valkauskas.  Dvasininkas įsitikinęs: ne kiekvienam, ieškančiam pagalbos, iš tiesų reikia egzorcisto maldos. Kartais užtenka ir psichiatro gydytojo, kartais problemos būna labiau išgalvotos.

„Manau, kad kiekvienas žmogus, manantis, jog susidūrė su apsėdimu, visų pirma turi kreiptis į savo parapijos kunigą. Tada kunigas nuspręstų, ar žmogui užtenka paprasto palaiminimo, išpažinties, ar jam tikrai reikalinga egzorcisto pagalba. Tačiau realybė yra tokia, kad tuos žmones filtruoti reikia pačiam egzorcistui“, – sakė pašnekovas.

Gali pakenkti ir suvenyrai

Lietuvos egzorcistai parengė specialų klausimyną. Jis labai pagelbėja vertinant, ar žmogus iš tiesų gali būti apsėstas. Klausimai, kuriuos žmonėms užduota egzorcistai, patys netikėčiausi. Tarkime, ar jūsų namuose nėra statulėlių, kurios kaip suvenyrai atkeliavo iš Egipto?

„Pasitaikė atvejis, kai namuose kūdikis negalėjo miegoti ar net ramiai būti. Arba – įneša tėvai vaiką į namus, jis klykia.

Nors kitoje vietoje tokių problemų nekildavo. Paaiškėjo, kad tuose namuose buvo iš svetur atkeliavusių stabų. Išmetėme juos, namus pašventinome, ir visos bėdos baigėsi“, – prisiminė A. Valkauskas.

Žmogus egzorcisto pagalbos prašo ir tada, kai jo gyvenimas virsta ištisa nesėkmių virtine, keičiasi elgesys ir tam žmogus neranda jokio logiško paaiškinimo.

Svarbiausia – ramus gyvenimas

Gyventi savoje kultūroje, savame tikėjime – tai vienas iš reikalavimų, norint gyventi ramiai ir neprisišaukti nelabojo.

„Kai pasakau žmogui, kad jam reikia sekmadieniais lankytis mišiose, daugelis jų tarsi „atšoka“. Sako, neturi laiko“, – šyptelėjo A. Valkauskas.

Tačiau, anot dvasininko, yra tam tikri kertiniai, esminiai dalykai, saugantys nuo demono apsėdimo. Vienas iš jų – sekmadieninės mišios. Taip pat Dievo įsakymų laikymasis. Ir dar – gyventi padorų gyvenimą: nesukčiauti, neužsiimti aferomis, nekerštauti ir nekurti keršto planų.

 „Tada žmogus gyvena ramiai ir jokių problemų jam nekyla. Tačiau žmonės bijo įsipareigoti, bijo teisingai gyventi. O jei gyveni bet kaip, tai tada ir atsiranda rezultatai.

Žmogus turi eiti teisingu keliu, o aš galiu jam ik padėti. Juk natūralu, jei nueitum pas sporto trenerį, tačiau neklausytum jo ir nedarytum atsispaudimų. Rezultato nebūtų. Taip ir čia“, – tikino A. Valkauskas.

Žmogaus viduje – juoduma

Dvasininkui apmaudu, kad daug žmonių yra toli nuo paprasto gyvenimo, o tiek versle, tiek politikoje verda intrigos. Kartais vieni kitus apkerėti bando ir sutuoktiniai: „Kartais toks žmogus būna tuščias savo vidumi. Tarsi žvelgi į jį, o ten – juoduma.“

Per tuos metus, kuomet užsiima demono išvarymu, A. Valkauskui teko sutikti pačių įvairiausių žmonių. Dažnai žmones bėdos užklumpa po apsilankymų pas būrėjus. O kartais riba tarp apsėdimo ir psichinės ligos yra sunkiai pastebima.

„Pasitaiko atvejų, kuomet pas egzorcistą žmogų siunčia psichiatras – tada, kada jo elgesys, simptomai peržengia mokslo ir medicinos ribas. Ar tai apsėdimas, ar liga, paaiškėja maldos metu“, – pasakojo dvasininkas.

A. Valkauskas svarsto, kad gal ir nėra blogai, kuomet žmones užklumpa įvairios su apsėdimu susijusios bėdos: „Tie dalykai priverčia susimąstyti, sutvirtinti savo tikėjimą. Jei apsėdimas rimtas, melstis už žmogų reikia metus ar net dvejus. Matai tą gerėjimą, bet iki visiško žmogaus išlaisvinimo reikia maldos. Kodėl toks Dievo sprendimas? Todėl, kad žmogus subręstų tikėjime.“ Nemažai žmonių Dievo pagalbos prašo tuomet, kai užklumpa bėdos: „Kitaip tariant, Dievas yra kaip tarnas: padėk, padaryk.“

Kunigui nerimą kelia ir satanizmas – jo apraiškų vis dažniau pasitaiko Lietuvoje.

Kartu meldžiasi visi šventieji

Kuomet A. Valkauską vyskupas paskyrė egzorcistu, jam pačiam buvo šokas – dvasininkas ilgai negalėjo įprasti prie to, kas vysta per egzorcizmo maldas, kiek daug žmonių šaukiasi jo pagalbos.

„Žmonės ima šokinėti, krūpčioti, kalbėti nesavais balsais ir svetimomis kalbomis. Būna klykimų. Reakcijos – pačios įvairiausios. Tačiau dabar prie to jau įprantu – meldžiuosi ir nekreipiu dėmesio“, – sakė dvasininkas.

Demonas bando įvairius būdus, kaip egzorcistą įbauginti, o kartais besimeldžiant jį juokina. Nelabasis esąs klastingas ir gudrus, tačiau pagrindinis egzorcisto ginklas – malda.

„Kai tave paskiria vyskupas, tai reiškia, kad kartu su tavimi meldžiasi visi šventieji, visi angelai“, – aiškino kunigas.

A. Valkauskas juokiasi išgirdęs, kad jis greičiausiai turįs kažkokių nežemiškų galių. Tačiau, anot pašnekovo, kartais Dievas vienam ar kitam žmogui išties suteikia aukštesnę dovaną – egzorcizmo charizmą.

„Tačiau demono išvarymas yra tik malda. Aš nesu kažkuo ypatingas, tiesiog gyvenu tuo, kuo tikiu. Daug dalykų priklauso nuo tikėjimo. O mano gyvenimas yra paprastas. Gyvenu taip, kaip gyveno mano tėvai. O kai gyveni paprastai, viskas gyvenime tampa paprasta ir aišku“, – sakė jis.

Žmonės ir XXI amžiuje tebėra prietaringi

Daugelis lietuvių viešojoje erdvėje deklaruoja netikintys nei apsėdimais, nei velnio išvarymais. Tačiau A. Valkauskas mano, kad tai – tik tam tikra kaukė: „Visuomenė vaizduoja, kad ji netiki, bet šiaip žmonės yra labai prietaringi. Gal jie iš baimės apsimeta, kad tuo netiki, tačiau paslapčia tiki.“

Dvasininką stebina inteligentai, žmonės, turintys mokslinius laipsnius, tačiau apsikarstę įvairiais tariamai sėkmę nešančiais amuletais, skaitantys horoskopus.

„Viską mesk, bet tikėk į Jėzų, ir tau nereikės dėl nieko sukti galvos“, – įsitikinęs A. Valkauskas.

38 kontroliniai egzorcisto klausimai

Jei jus kamuoja klausimai dėl galimo demono apsėdimo, egzorcistai visų pirma pataria atsakyti į šiuos klausimus. Jie reikalingi ieškant priežasčių ir sprendžiant, kaip reikės melstis, o kiekviena abejonė turėtų būti aptariama.

1. Kas paskatino ieškoti pagalbos? Kokie reiškiniai privertė susirūpinti? Kaip seniai tai tęsiasi?

2. Kur ir kieno pagalbos ieškojai iki šiol?

3. Kaip vertini savo fizinę ir psichinę sveikatą?

4. Koks tavo tikėjimas Dievą?

5. Ar reguliariai eini išpažinties ir Šv. Komunijos?

6. Ar tau lengva melstis bažnyčioje? Ar turi kokių nors maldos problemų?

7. Ar tavo šeimoje yra prietaringų asmenų? Gal protėviai užsiiminėjo magija, atkerėjimais, keistomis apeigomis, dvasių ar mirusiųjų sielų iškvietinėjimu ir pan.?

8. Ar esi gydytas vadinamąja netradicine medicina (bioenergetika, Filipinų gydytojai, Zbyška Novaka („gydančios rankos“), Anatolijus Kašpirovskis, Sergejus Lazarevas, Lena Lolašvili, Clive’as Harrisas, reiki, fengšui seansai, virgulės, švytuoklės, radiostezija, homeopatiniai vaistai, okultistų energizuotos vaistažolės, gydymas šlapimu, iridologija (skaitymas iš akių), aiškiaregystė, biotronikos seansai, įtartinos psichoterapijos pratybos ir seansai, hipnozė, akupunktūra, akupresūra, sąmoningas kvėpavimas (angl. rebirthing), kinų medicina, kinų masažas ir pan.)?

9. Ar esi naudojęsis būrėjo ar kerėtojo paslaugomis? Gal būreisi kortomis (pavyzdžiui, Taro)?

10. Gal lankei Rytų kovos menų kursus, transcendentinę meditaciją? Gal praktikavai jogą, karatė, taiči ar pan.?

11. Kaip bandei užsitikrinti sėkmę ir laimę (laimės medelis, amuletai, talismanai, pasagos, akmenukai su skyle, povo plunksnos, laimės drambliukai, pakabukai su gyvate ar drambliuku, Atlantidos žiedas, turkiški „laimės akies“ mėlyni pakabukai ant kaklo, namie ar mašinoje, egiptietiški vabalo skarabėjo pakabukai ar statulėlės ir pan.)?

12. Ar skaitai horoskopus ir jais tiki?

13. Ar esi priklausomas nuo įpročių (sekso, nikotino, alkoholio, narkotikų, vaistų, kavos, TV, interneto, satanistinės muzikos, pornografijos ir pan.)? Kaip seniai? Kokia buvo pradžia ir priežastys?

14. Ar per išpažintį dėl gėdos ar kitų priežasčių nenuslėpei sunkių nuodėmių?

15. Gal darei abortą ar skatinai jį daryti? Ar esi galvojęs apie savižudybę, nekentęs savęs ar kitų, norėjęs nusižudyti?

16. Gal ieškojai kokio nors atkerėtojo pasauliečio „egzorcisto“, būrėjo ar burtininko, ekstrasenso, aiškiaregio pagalbos? Kokias apeigas jie atliko? Kokios buvo to pasekmės?

17. Ar esi dalyvavęs kviečiant dvasias (pavyzdžiui, dėl pramogos)? Koks buvo efektas? Gal naudojaisi Silvos metodu ar SITA mokymosi sistema?

18. Ar esi vaidinęs velnią (kad ir pramogaudamas, prie eglutės ar panašia proga)? Ar esi turėjęs velnio figūrėlių, talismanų, ženkliukų?

19. Gal meldeisi velniui, šėtonui, dvasiai rūpintojai ar jų šaukeisi? Ar jų ko nors prašei? Gal esi pasirašęs kokį nors susitarimą, paktą, cirografą?

20. Ar neturi kokių nors įtartinų demoniškų kulto daiktų (dievukų, Budos figūrėlių, egzotinių Pietų ar Rytų kraštų suvenyrų, pakabukų, kaukių, paveikslų, skulptūrų, amuletų, spalvotų žiedukų, įtartinų apyrankių, kiniškų ar indiškų smilkalų, svetimų religijų kulto daiktų, paveikslų ar ikonų)?

21. Gal tavo namuose (ar kitose vietose) vyksta keisti reiškiniai, kurie galėtų būti dvasių veikimo ženklai?

22. Gal šeimoje vyko keistų dalykų? Ar visi šeimos nariai priėmę sakramentus? Gal buvo nesėkmių, kurias skaudžiai išgyvenai? Tokių nesėkmių, po kurių susvyravo tavo pasitikėjimas savimi, galbūt vystėsi nevisavertiškumo jausmas. Reikia surašyti kiekvieną atvejį atskirai.

23. Ar turi kokių nors baimių? Svarbu surašyti nuolatines baimes, kurias išgyveni. Geriausiai surašyti punktais kiekvieną atskirai.

24. Ar turi nuolatinių ir svarbių intencijų, kuriomis kunigą prašai melstis?

25. Gal kas nors yra tave prakeikęs, linkėjęs pikto? Galbūt pats esi tai daręs? Gal užsiiminėjai baltąja ar juodąja magija, būrimu Taro ar kitomis kortomis? Gal užsiiminėjai chiromantija (skaitymu iš rankos)? Ar esi bandęs kam nors pakenkti vudu ar kitu būdu?

26. Ar esi kada atsižadėjęs Dievo, maištavęs prieš jį, abejojęs juo?

27. Ar buvai spaliuku, pionieriumi, komjaunuoliu, komunistų partijos nariu, KGB saugumiečiu, stribu?

28. Ar esi skaitęs Naujojo amžiaus (angl. New Age) knygas, Urantijos knygą, knygas apie Anastasiją (V. Megre serija „Skambantys Rusijos kedrai“), Šėtono bibliją, Koraną, kitų religijų knygas? Gal skaitei Sai Babos iš Indijos knygas arba jo klauseisi?

29. Ar neklausai aštrios muzikos – satanistinės, techno, metalo?

30. Ar esi išgyvenęs kokių nors suvaržymų, įkyrumų, įkyrių kamuojančių minčių, pavyzdžiui, apie savižudybę? Kaip dažnai? Kaip su tuo susidoroji?

31. Kaip reaguoji į šventus dalykus, šventas vietas? Ar šiuo atžvilgiu tau kas nors kelia nerimą? Ar lengva melstis?

32. Ar esi žaidęs kokius nors demoniškus kompiuterinius ir kitus žaidimus („Diablo“, „Dungeons & Dragons“, „Advanced D&D“, „Quake“, RPG, pokemonai, t. y. kišeniniai monstriukai)? 

33. Ar skaitei svetimų kultų, religijų literatūrą, knygas apie magiją, knygas, mokančias burtų ir magijos (pavyzdžiui, apie Harį Poterį)?

34. Gal žiūrėjai siaubo, prievartos, smurto, pornografinius, homoseksualinius, pedofilinius ir pan. filmus, žurnalus ar nuotraukos?

35. Ar tiki energetika, „gera aura“?

36. Ar tiki prietarais (triskart pastuksenti į medį, nesisveikinti per slenkstį ir pan.)? Gal praktikavai satanizmą ar dalyvavai kitų religijų kultuose (Harė Krišna, Helovino ir pan.)? Ar nešiojai kokius nors su tuo susijusius ženkliukus (pentagramą, tris šešetus, apverstą kryžių, in ir jang, anką, skarabėją?

37. Ar nesvetimavai, nepaleistuvavai, neturėjai santykių su prostitutėmis ir pan.?

38. Ar yra žmonių, kuriems negali atleisti, arba žmonių, kurie kada nors tave stipriai įskaudino (svarbu apmąstyti visą gyvenimą nuo pradėjimo motinos įsčiose iki šios dienos).

Šaltinis – www.egzorcistas.lt

Scroll to Top
Skip to content